Lebara byttet navn til MyCall

Mobilselskapet Lebara har skiftet navn til MyCall. De siste årene har selskapet vokst til å være et av landets største mobilselskaper, med mer enn 270.000 kunder.

– Å skifte navn er en naturlig del av vår utvikling. Vi skal bli enda tydeligere og sterkere mot det norske, flerkulturelle markedet, sier direktør Hanne Løvstad (bildet) i MyCall.

Lebara ble etablert i Norge for 11 år siden, og lanserte sitt mobiltilbud i 2005. Med lave ringepriser til utlandet, nærhet til det flerkulturelle samfunnet og internt mangfold har selskapet vært suksessrikt.

80 prosent av selskapets ansatte har flerkulturell bakgrunn, og snakker 20 ulike språk på kundesenteret.

OneCall … og nå MyCall
Lebaras norske virksomhet ble i 2007 solgt fra gründerne til Network Norway, og er i dag eid av Tele2 AB.

Navnet MyCall er ikke så spesielt ettersom Tele2 allerede eier OneCall.

– Vi har i dag en sterk og tydelig posisjon på internasjonal mobiltelefoni i Norge. Når vi nå eier rettighetene til navn og logo, vil dette styrke vår handle- og konkurransekraft ytterligere, sier Hanne Løvstad.

Hun understreker at navnebyttet ikke medfører endringer for kunder, samarbeidspartnere eller ansatte.

Utvikle egen merkevare
– Med MyCall skal vi fortsette den sterke utviklingen av vår egen merkevare. Vi skal fortsatt fokusere på vår internasjonale målgruppe og gi kundene gode ringepriser i Norge og til utlandet, fortsetter Løvstad.

Våren 2012 ble selskapet kåret til Årets markedsfører, noe Løvstad mener er nettopp takket være mangfoldet.

– Hos oss er kulturell, språklig og religiøs ulikhet uviktig seg i mellom, men helt avgjørende for suksessen som samlet ressurs. Det er den unike språk- og kulturkunnskapen våre ansatte besitter, som gir oss konkurransefortrinnet og gjør at vi er blitt en betydelig mobilaktør med 270 000 kunder og 25 prosent kundevekst i 2011, fortsetter Løvstad.

Feirer med kampanje
For å skape entusiasme og kjennskap til det nye navnet vil MyCall framover kjøre utendørs kampanjer i hele Norge hvor det nye navnet og den nye logoen samt alle kampanjetilbudene presenteres.

– Vi vil feire navnebyttet ved å styrke tilbudet i Norden og kjøre gode kampanjer med Fri data resten av året. Våre kunder kan dermed bruke denne muligheten til virkelig å teste mail og internettbruk fra mobilen, sier Løvstad.

Legg igjen en kommentar