Har gjort programvaren enklere og mer mobil

Software Innovation har relansert ServicePack 5 for 360° 4.1 SP5 med mange forbedringer, ny funksjonalitet og moduler. Bakgrunnen for omleggingen har vært brukervennlighet, mobilitet og prosesstøtte.

– I fjor lanserte vi iPad-apper for papirløs møteadministrasjon, saksbehandling og dokumenthåndtering. Nå er produktene gjort tilgjengelig også fra Android og Apple smarttelefoner og flere operativsystemer, og snart også på Windows 8, sier Halvor Walla, direktør for strategi og produkt i Software Innovation.

Den mobile tilgangen til produktet har blitt utvidet med en «read-only»-versjon av 360° eWorker for smarttelefoner (både Android og IOS). SP5 gir også bedre søkemuligheter og tilgang til møteinformasjon i 360° eWorker.

Det er nå også mulig å gjøre annoteringer på PDF-filer i appen 360° eMeetings.

Mer brukervennlig

Med releasen på produktet 360° tar Software Innovation et stort sprang når det gjelder brukervennlighet og mobilitet, og skal vise at Enterprise Content Management (ECM) kan være både enkelt og lystbetont.

Gartner rapporterer at mange kvier seg for å ta i bruk ny ECM-teknologi fordi løsningene er for komplekse og «kjedelige» for den gjennomsnittlige medarbeider.

Mye blir stoppet fordi det er dårlig

I følge analyseselskapet blir hele 20 prosent av ECM-implementeringer stoppet fordi løsningene er dårlige eller for vanskelig å bruke.

Dette er noe Software Innovation de siste årene har jobbet aktivt med å løse, gjennom stort fokus på brukergrensesnitt og integrasjoner mot Microsoft teknologi som SharePoint og Office, det vil si løsninger som de fleste kjenner og er trygge på.

Outlook-integrasjon

Outlook er et viktig verktøy for de fleste av oss. I SP5 møter brukerne et nytt 360° sidepanel i Outlook for enkelt søk og gjenfinning av informasjon, og drag & drop av dokumenter og eposter.

-SP5 presenterer en rekke forbedringer i brukergrensesnittet. Kundene vil oppleve at både presentasjon, lagring og gjenfinning av informasjon har blitt enklere. Dessuten har 360° fått bedre støtte for saksbehandlingsprosesser, prosjektarbeid og samarbeid, sier Knut-Erik Gudim, produktsjef for 360° i Software Innovation.

-Vi har stort fokus på kundedrevet innovasjon. Gjennom kontinuerlig dialog med våre brukergrupper og kunder i ulike bransjer, sørger vi for at våre produkter løser de praktiske utfordringene som kundene står ovenfor i hverdagen, sier Gudim.

Tilgjengelig for flere mobile plattformer

Å kunne tilby brukervennlige løsninger fra mobil og nettbrett, er ikke lenger valgfritt, men en nødvendighet for leverandører av ECM.

Gartner anslår at brukere med nettbrett bruker 20 prosent mer tid foran skjermen i løpet av arbeidsdagen. Det betyr enda større interaksjon med ulike systemer, noe som forsterker viktigheten av å kunne presentere et godt brukergrensesnitt.

Bruker 80 årsverk på produktutvikling

-Brukervennlighet er alfa og omega for å lykkes med ECM. De virksomhetene som har de mest vellykkede implementeringsprosjektene, har skjønt at de ved å investere i brukervennlige og rolletilpassede løsninger får raskere brukeraksept, større engasjement blant de ansatte og mer langsiktig suksess, sier Halvor Walla (i bildet til venstre), direktør for Produkt og Strategi i Software Innovation.

Software Innovation har brukt 80 årsverk på utviklingen. I følge dem selv er dette betydelig mer enn noen andre skandinaviske ECM-aktører.

Legg igjen en kommentar