One Call må endre slagordet om at de er billigst

One Call og den høyt profilerte direktøren Øistein Eriksen har gått  med på Forbrukerombudets krav om å endre slagordet om at One Call er billigst. Ombudet mener markedsføringen deres er ulovlig.

One Call-direktør Øistein Eriksen (bildet) har i store reklamekampanjer på TV og boards hevdet at One Call er billigst.

Dette må han nå endre på.

Er ikke billigst
Ved å hevde at One Call er billigere enn konkurrentene, sier de i realiteten at One Call er billigst i mobilbransjen.

Dersom en hevder å være billigst, må man være det uavhengig av hva slags bruk kunden har. Det er hverken One Call eller noe mobilselskap, heter det i en pressemelding fra Forbrukerombudet.

Kan villede forbrukerne
– Markedet og forbrukerne sin bruk er for sammensett til at noen av mobiloperatørene med rette kan si at de er billigst. Slike påstander vil derfor kunne villede forbrukerne, sier fagdirektør Petter Ravne Bugten hos Forbrukerbudet.

Forbrukerombudet sier de følger med på bruk av slike påstander i mobilbransjen, og ber om endring ved ulovlig markedsføring.

Foto: Trond Heggelund

Legg igjen en kommentar