Kundekommunikasjon med SMS

Gjensidige Forsikring har forbedret sin kundekommunikasjon ved å innføre HP Exstream. De går fra papirbaserte dokumentprosesser til elektroniske distribusjonskanaler som for eksempel epost og SMS.

– Gjensidige Forsikring hadde behov for et integrert kundekommunikasjonsverktøy som kunne gi oss fullstendig kontroll over printinnhold og mulighet til å operere på tvers av flere distribusjonskanaler. IT-spesialister fra HP Exstream og deres partner Capgemini designet og hjalp Gjensidige Forsikring sin IT-stab med å ta i bruk HP Exstream sin verktøyløsning, og Capgemini hjelper fortsatt til med å implementere løsningen hos oss idag, sier Pål Vinland, IT konsulent i Gjensidige Forsikring.

Nytt fundament
– Nå er HP Exstream fundamentet for vår kundekommunikasjonsplattform. Den tillater oss å kommunisere raskere og mer kostnadseffektivt gjennom kundenesforetrukne kanal. For eksempel har reiseforsikringsavdelingen vår redusert kostnader og økt kundetilfredsheten ved å levere 80 proesnt av skadeutgiftinformasjon via SMS istedet for via brev, sier Vinland.

HP Exstream brukes til store volumsproduksjoner og til en-til-en kommunikasjon.

Bruker 900 applikasjoner
I Gjensidige kommuniserer HP Exstream med mer enn 900 interne applikasjoner som internt kunderegister, skaderegister med mer.

I tillegg benyttes programvaren til å produsere og sende ut tradisjonelle dokumenter som for eksempel.eks fakturaer og årsoppgaver.

HP Exstream gir Gjensidige Forsikring fullstendig kontroll over design og produksjon av dokumenter på forskjellige språk og formater. Den nye HP løsningen har redusert antall dokumentmaler, og er fleksibel og smidig nok til å tilpasse seg det kundene trenger av informasjon.

Forbedrer arbeidsflyt
HP Exstream optimaliserer arbeidsflyten og sikrer kontroll over leveransen. Automatiserte rutiner lager, håndterer og leverer AFP eller PDF printfiler til Gjensidige Forsikring sin printservice partner for store volumsproduksjoner over natten.

HP Exstream har hjulpet Gjensidige Forsikring med å forskyve ansvaret for dokumentproduksjonen fra IT personalet til forretningsbrukerne. Dette frigjør ressurser til bruk i viktigere prosjektarbeid.

Kunder vil også, i nær fremtid, kunne logge seg på en webportal og se HP Exstream-genererte dokumenter direkte.

Reduserer kostnadene ved kundekommunikasjonen
– Uavhengig av om de produserer papirbaserte eller interaktive dokumenter, trenger forsikringsbedrifter å generere profesjonell kommunikasjon til rett tid. HP Exstream lar Gjensidige Forsikring oppnå dette målet i tillegg til å redusere kostnader, forbedre kundeopplevelsen og støtte forretningsvekst, sier Steinar Heggemsnes, nordisk salgsansvarlig for HP Exstream.

Legg igjen en kommentar

blog.aidol.asia youngteens.net a-coon.com