Endrer profil med nye filmer

Chess lanserer nye reklamefilmer. Med skuespiller Mats Eldøen i hovedrollen forsterkes profilen «fart, frihet og service» for norske mobilbrukere.

I disse dager slipper Chess den første av en serie reklamefilmer på TV.

Kampen om mobilkunder har aldri vært større, og salgs- og markedsdirektør Tibor Alexander Mæhlum (i bildet til høyre) i Chess håper folk flest kan assosiere seg med historiene som formidles i filmene.

Ide og konsept er utarbeidet av reklamebyrået MK Norway.

Priskrig
– Vi opererer i en bransje preget av priskrig. Da er det også viktig å skille seg ut med en tydelig og konsistent profil, og ikke nødvendigvis ved å skrike høyest. Filmene formidler noe vi alle kan gjenkjenne, og Mats Eldøen er en karakter som fremhever nettopp dette profil-aspektet. Han gjør feelgood-følelsen både nær og ekte, sier Mæhlum.

Surfedilla
– Vi har skapt et kreativt univers som synliggjør at Chess gjør mest for at kundene skal få mer. Folk vil surfe på mobilen med høy fart og de vil ha mer ringetid, SMS og MMS. Da handler det om lavest mulig priser og at kundene får mest mulig igjen, selvfølgelig uten bindingstid, sier Mæhlum.

Max Manus-filmen
Mats Eldøen er utdannet ved Romerike folkehøgskole og har lang erfaring fra barne- og ungdomsteater, samt ved Oslo Nye Teater.

Han har deltatt i serier og filmer som Nattskiftet, Max Manus, Fatso og Fritt vilt II.

Legg igjen en kommentar