Telenor kjøper Liquid Barcodes

Telenor ønsker å styrke sitt fokus på kuponger og verdikoder og kjøper derfor det norske selskapet Liquid Barcodes.

Liquid Barcodes har på kort tid bygd seg opp som en sentral markedsaktør for mobiltjenester i Norge.

Bare det siste året har de levert over 500 kupong- og lojalitetskampanjer til nordiske kjeder og leverandører, og det er de som står bak blant annet Narvesens og 7-Elevens mobilkuponger, digitale lojalitetskort og førstemannskonsept.

Kuponger har vært en utbredt markedsføringsverktøy i mange år, men i Norge ble salgsfremmende gaver først tillatt i 2009. Dette betyr at Norge fortsatt har et umodent kupongmarkedet.

– Vi mener at mobile kuponger og lignende lojalitetsbegrep har et betydelig potensial, og vi ønsker å ta en sterk posisjon som starter med Norden, sier Svein Henning Kirkeng, leder for e-handel i Telenor Digital Services.

Legg igjen en kommentar