Mats Danielsen ny leder i Liquid

Mats Danielsen har blitt ansatt som ny leder av Liquid Barcodes, den største aktøren innen mobilkuponger i Norge.

Liquid Barcodes ble overtatt av Telenor i mars i år, og selskapet er ledende i Norge på mobilkuponger og verdikoder. Nå er ny leder på plass i Liquid Barcodes for å drive denne satsingen videre. Mats Danielsen kommer fra Statoil Fuel & Retail, og begynner i stillingen som leder av Liquid 1. august i år.

– Mats har solid retail-erfaring, og vil være en god sparringspartner for Liquid Barcodes’ kunder for å sikre god gjennomføring på tvers av en større kjede. En hovedoppgave vil være å videreutvikle Liquids løsninger for å øke trafikk til butikkene samt drive større handlekurver og økt kundelojalitet. Jeg ser på Mats som en leder med evne til å inspirere, motivere og skape resultater, egenskaper som er essensielle i et selskap som representerer et viktig satsingsområde for Telenor, sier Svein Henning Kirkeng, styreleder i Liquid og leder av eCommerce i Telenor Digital Services.

Mats Danielsen er siviløkonom, og har bakgrunn fra Statoil Fuel & Retail, Accenture og Luftforsvaret. I Statoil har Danielsen blant annet hatt europeisk ansvar for retail salg og drift på tvers av åtte markeder – Skandinavia, Baltikum, Polen og Russland. Han har i dag funksjonelt europeisk ansvar for salgstrening og analyse både i B2B og retail salg.

– Som retailer ser jeg at mobilen gir helt spesielle muligheter for kundedialog og økt salg. Jeg opplever at Liquids kunder med unike kuponger – 7-Eleven, Narvesen og Pressbyrån særskilt – fremstår som klart ledende i å utnytte mulighetene som ligger i mobile løsninger. Det sier meg at Liquid allerede har et sterkt team med dyktige medarbeidere, samt at selskapet er godt posisjonert i et marked jeg tror vil vokse betydelig de neste årene. Jeg ser også spennende muligheter for å utvikle Liquids løsninger videre, sier Mats Danielsen.

Liquid Barcodes har i løpet av de seneste årene hjulpet sine kunder med å gjennomføre flere hundretalls kupong- og lojalitetskampanjer og har i dag kunder over hele Skandinavia og Baltikum.

– Min erfaring er at det må være enkelt både for kunden og de ansatte. Det er Liquids løsning med kuponger som scannes i kassen. I tillegg er kupongene unike og fullt sporbare. Dette gjør det mulig å sende ut mer relevante tilbud, kupongene kan spores til fysisk butikk og mediekanal og leverandørene får full trygghet for bruken av sine markedsføringsmidler, sier Mats Danielsen.

Kuponger har vært et utbredt virkemiddel innen markedsføring, men i Norge ble det først i 2009 tillatt med tilgift. Det betyr at Norge fremdeles er et umodent kupongmarked, men samtidig vil sannsynligvis mobilkuponger representere en vesentlig del av markedet.

En kommentar om “Mats Danielsen ny leder i Liquid

  1. Telenors oppkjøp av Liquid Barcodes føyer seg i rekken av bortkastede oppkjøp, basert på begrenset innsikt i mobile konsumentvaner. Lykke til Mats.

Legg igjen en kommentar