DNB signerer med Telenor

Telenor har signert ny avtale med DNB om leveranse og drift av telefoni- og mobiltjenester til bankens virksomhet i Norge, Sverige og Danmark.

Avtalen omfatter basistjenester på fasttelefoni, mobiltelefoni og såkalte Intelligente Nett-tjenester, WAN til filialnett og sentrale lokasjoner og har en verdi på 315 millioner kroner over tre år..

– Ved å velge Telenor som leverandør av telefoni- og mobiltjenester bygger vi videre på et etablert samarbeid med en solid og langsiktig aktør innenfor telekommunikasjon, sier Liv Fiksdahl, konserndirektør IT og Operations i DNB.

– DNB har som mål å tilby sine kunder enkle og framtidsrettede banktjenester. For å nå dette målet er vi avhengige av å ha en partner som forstår hva kundene forventer av oss og er i stand til å levere på dette. I tillegg er det viktig for oss at våre løsninger driftes med høy kvalitet, der både hastighet og stabilitet er avgjørende faktorer, sier Fiksdahl.

– Vi er svært glade for å få fortsette vårt samarbeid med DNB. Avtalen understøtter en felles strategi hvor det skal være enkelt å kjøpe, bruke og få support, og vi utfordrer hverandre på å finne gode og innovative mobile tjenester og løsninger. Vi ser frem til å være med i den videre utviklingen av DNBs virksomhet, sier Bjørn Ivar Moen, leder for bedriftsmarkedet i Telenor.

Avtalen inkluderer mulighet for forlengelse på ett pluss ett år, og åpner for at Telenor kan gi tilbud på nye tjenesteområder i løpet av kontraktsperioden.

Legg igjen en kommentar