Annonser du kan snakke til

Med teknologi for stemmegjenkjenning fra Nuance Communication har Widespace utviklet verdens første talestyrte annonseformat for smarttelefoner.

Widespace har inngått et samarbeid med Nuance Communications for å kunne tilby Nuance Voice Ads til annonsører. Første resultat av samarbeidet er en kampanje i den svenske avisen Expressen sin app med verdens første annonser du kan snakke til.

Samarbeidet betyr at Widespace har integrert Nuance sin teknologi for stemmegjenkjenning i selskapets mobile annonseplattform for iOS og Android. Noe som i praksis gjør det mulig for annonsører å skape engasjerende og underholdende kommunikasjon mot målgruppen.

Patrik Fagerlund, administrerende direktør og en av grunnleggerne av Widespace, sier smarttelefoner gir muligheter for interaksjon som ingen andre kanaler.

-Vi har som visjon å kontinuerlig utvikle vårt produkt for bedre brukeropplevelser – som igjen er synonymt med bedre resultater for annonsørene. Stemmeinteraksjon gir en minneverdig og engasjerende opplevelse som resultat av toveiskommunikasjon, sier han.

Steffen Svartberg Kristiansen, Daglig leder i Widespace Norge har forventninger til talestyrte annonser og mobil annonsering i fremtiden.

-Mobilen har en ekstremt sterk posisjon i brukerens hverdag og derfor er det viktig å skape engasjement hos brukeren for at annonsøren skal få best effekt,. Med vår nye løsning klarer vi nettopp dette via stemmestyring, vi har bare sett begynnelsen sier Kristiansen.

Alexander Lydecker, VP advertising sales i svenske Expressen, sier fremtidens annonsering å tilrettelegges for smarttelefoner og nettbrett.

– Det å kunne snakke til en annonse er både oppmerksomhetsvekkende og engasjerende. Det er spennende å være pioner på dette annonseformatet, og vi gleder oss til å se reaksjonene til våre oppegående og fremtidsrettede lesere, sier han.

Mike McSherry, vice president i Nuance Mobile, sier det er spennende at Europas ledende mobile annonseplattform omfavner Nuance Voice Ads.

– Takket være vårt samarbeid med Widespace har vi kunnet utvikle en unik og overbevisende annonseopplevelse i den mobile kanalen. Med støtte for mer enn 40 språk når det gjelder både stemmegjenkjenning og tekst-til-tale, ser vi frem til mange spennende prosjekter i hele verden i tiden fremover, sier han.

Legg igjen en kommentar