Salget av nettbrett opp 800 prosent på to år

Den voldsomme veksten innen salg av nettbrett i Norge fortsetter. Her er favorittene kundene vil ha akkurat nå

Nordmenns appetitt på nettbrett ser foreløpig ikke til å ha noen ende. Hos elektrokjeden Elkjøp rives brettene vekk som aldri før.

– Vi merker at interessen for nettbrett hos oss fremdeles er sterkt økende. I første halvdel av 2013 hadde vi en økning i antall solgte enheter på 121 prosent, og det siste halvannet året er veksten på hele 313 prosent, sier administrerende direktør i Elkjøp Norge, Andreas Niss.

Ser man på snittsalg per måned første halvår 2011 og første halvår 2013 er veksten i salg av nettbrett på nærmere 800 prosent.

Niss forteller videre at de mest populære brettene akkurat nå er iPad 2, iPad Retina, iPad Mini og Samsung Galaxy Tab 10,1”.

– Samtidig ser vi at nordmenn også har fått øynene opp for ulike tilbehør og skjermbeskyttere. I sommer har vi også sett en økende interesse for nettbrettilbehør for montering i bil og ikke minst mobilt bredbånd slik at man er på nett overalt, sier Niss.

Noe overraskende viser ferske tall fra elektrokjeden at også salget av ordinære bærbare datamaskiner stiger.

Dette skjer trass i spådommer fra flere hold om at nettbrett- og smarttelefon-eksplosjonen kom til å strupe laptop-interessen.

I første halvdel av 2013 solgte Elkjøp 13 prosent flere bærbare maskiner enn tilfellet var i samme periode i fjor.

Legg igjen en kommentar