WeWantToKnow vant Telenor-pris

WeWantToKnow har blitt utropt til Telenors Digital Winner 2013.

Det fransk-norske selskapet leverer neste generasjons lærings-spill, og de fikk prisen i konkurranse med 95 selskap fra Norge, Sverige og Danmark – rekord i Digital Winner-sammenheng.

– Kvaliteten på deltakerne i årets konkurranse har vært særdeles høy, og flere av søkerne har hatt tjenester som retter seg mot barn og læring. WeWantToKnow stakk seg likevel tydelig ut. Ut over å bruke digital teknologi som et verktøy for å gjøre kompleks algebra forståelig og engasjerende, makter DragonBox-spillet å endre måten elever lærer på, og hvordan lærere lærer bort, sier Rolv-Erik Spilling, EVP og leder av Telenor Digital. I tillegg er Spilling juryformann for årets pris.

Juryens begrunnelse

– Det å se en 6-åring løse kompliserte ligninger som slår ut en 60-åring er utrolig. Vi ser et åpenbart potensial for Telenor i å hjelpe WeWantToKnow å få skikkelig fart på veksten. Matematikk er et universelt språk, og vi tror at med det riktige partnerskapet vil DragonBox kunne bli en like stor suksess i Bangladesh og Bulgaria som det har vært i Norge og USA. Sett opp imot Telenors strategi om å bringe gjøre Internett tilgjengelig for alle, er det vanskelig å se en bedre driver av en slik tanke enn foreldre som investerer i barnas utdannelse.

– Dette var fantastiske nyheter. DragonBox har vunnet priser i andre deler av verden, men det er noe helt eget med å vinne noe på hjemmebane. De viktigste prisene vi får, er likevel mailene vi får hver dag fra barn, foreldre og lærere som sier DragonBox har en positiv innvirkning på livene deres, sier Jean-Baptiste Huynh, med-gründer og leder av WeWantToKnow.

Rekord i antall konkurranse-deltakere

Tidligere denne uken presenterte Telenor topp tre-listen blant de 95 som hadde meldt seg på i konkurransen. I tillegg til vinneren, bestod listen av danske 23 og Relink fra Norge. 23 lager verktøy for deling av video og visuelle elementer beregnet både på privatpersoner og bedrifter, mens Relink tilbyr sine kunder en ny og svært kostnadseffektiv og tidsbesparende løsning for rekruttering.

– Jeg må si at bortsett fra at kvaliteten på deltakerne i år har vært eksepsjonelt høy, er det jeg har vært mest fornøyd med vært det høye antallet deltakere fra Sverige og Danmark. Norge har dominert de siste årene, og siden dette er en nordisk pris, er det svært hyggelig å registrere at innovasjonslysten i hele Skandinavia er sterk, og voksende. De kandidatene som har meldt seg på i år, men som ikke nådde helt opp denne gangen, bør ikke bli overrasket dersom de får en telefon fra Telenor med en forespørsel om mulig samarbeid, sier Spilling.

Som vinner av Digital Winners prisen for 2013 vil WeWantToKnow motta NOK 200.000 og muligheten for å videreutvikle tjenesten i samarbeid med Telenor Digital.

Legg igjen en kommentar