Forenklet digital publisering

Adobe gjøre det enklere å publisere magasiner til mobile plattformer og nettsteder.

Den ledende digitale publiseringsløsningen Adobe Digital Publishing Suite (DPS) blir nå integrert med Adobe Experience Manager (AEM), en avansert CMS-løsning som brukes av noen av verdens største virksomheter.

Som følge av dette trenger de bare å utvikle ett design, hvorpå innholdet i f.eks. et magasin eller en app automatisk tilpasses ulike plattformer. Kombinasjonen av de to løsningene sikrer en konsistent leseropplevelse på tvers av mobile enheter og nettsteder og er enklere å håndtere, siden alle delelementene samles på ett sted.

– For mange er det en utfordring å sikre et konsistent visuelt uttrykk, siden folk leser digitale magasiner på ulike enheter og nettlesere. Ved å samle alle elementene på ett sted kutter utgivere tid på langtrukne tilpasninger, samtidig som leserne opplever et konsistent uttrykk, enten de leser på en iPad eller via en nettleser, sier Dan Andersson, nordisk salgssjef for Adobe DPS.

I tillegg til integrasjon med AEM kan DPS-løsningen kombineres med Adobe Analytics, noe som gir åpner for optimalisert og målrettet innhold til det økende antall lesere av digitale publikasjoner. Ifølge en fersk rapport fra Forbes Insights svarer markedssjefer at 78 prosent av virksomhetens kunderettede apper har opplevd vekst i antall brukere, mens to av tre interne apper rettet mot ansatte også har fått flere brukere.

Vanity Fair kommer ut raskere

En av de første brukerne av den nye integrerte løsningen er det internasjonale mediekonsernet Condé Nast. De utgir bl.a. Vanity Fair, og nå kan leserne få «kloen» i den digitale utgaven fem dager tidligere enn før.

– Integrasjonen av Adobe Experience Manager gjør det ikke bare mulig for Condé Nast å sikre en konsistent Vanity Fair-opplevelse på ulike plattformer, de har også fremskjøvet datoen for når bladet er tilgjengelig med fem dager, sier Andersson.

Legg igjen en kommentar