Jabra styrker satsingen i Norge

Massiv fremvekst av Unified Communications-løsninger gjør at Jabra styrker satsingen og tilstedeværelsen i Norge.

Jabra er en verdensledende produsent av trådløse kommunikasjonsløsninger til både bedrifts- og privatmarkedet. Produkteksempler er trådløse headset og høyttalertelefoner til kontoret og mobiltelefoner for økt bevegelsesfrihet, komfort og funksjonalitet.

Åpner kontor og bygger organisasjonen

I fjor valgte Jabra å gjøre et strategiskifte i Norge. Selskapet gikk fra en ene-distributørmodell til en fler-distributørstrategi, og det er inngått distribusjonsavtaler med Tech Data, Autra, 20:20 Mobile og EET Europarts. Nå fortsetter Jabra arbeidet med å bygge opp organisasjonen og tilstedeværelsen i Norge. Selskapet har nylig åpnet eget kontor i Oslo og ansatt en ny medarbeider på salgssiden.

Ole-Christer Melvold (35) kommer fra stillingen som Account Manager i Dell, hvor han fra 2008 har hatt kundeansvar for store, offentlige virksomheter, i tillegg til anbud og rammeavtaler. Han har tidligere jobbet med IT, salg og brukerstøtte i Telenor og Norgesgruppen.

– Etter mange år med headset på hodet ser jeg frem til å jobbe med headset. Stadig flere ser fordelene med Unified Communications og at headset spiller en viktig rolle for opplevelsen, sier Ole-Christer Melvold.

– Norge er et vekstmarked generelt og UC-løsninger er i sterk fremvekst. Vi tror derfor på fortsatt fremgang for Jabra i Norge, og en sterkere tilstedeværelse i markedet er naturlig. Vi ser for oss å ansette flere i tiden fremover og vurderer nye investeringer løpende, sier Steen Marquard, nordisk salgsansvarlig i Jabra.

Sluttbrukerutstyret spiller en nøkkelrolle

De siste årene har det vært en kraftig fremvekst av Unified Communications-løsninger, og Jabra har brukt store ressurser på å utvikle et komplett produktsortiment av UC-sertifiserte produkter og løsninger. Samarbeid med ledende aktører som Microsoft og Cisco står sentralt. Jabra er eksempelvis Microsoft Gold Sertified Partner på globalt nivå.

Selskapet erfarer at stadig flere virksomheter ser viktigheten av gode headset fordi ansatte stiller spørsmålstegn ved UC-løsningens verdi hvis lyd og funksjoner ikke holder høy kvalitet.

– Virksomheter investerer store ressurser i Unified Communications, men uten sluttbrukerutstyr av høy kvalitet gir ikke investeringen full avkastning. Stadig flere innser at headset sikrer hele brukeropplevelsen. Vi har en komplett UC-optimert produktportefølje med plug-and-play-funksjonalitet og er godt posisjonert for ytterligere vekst i Norge, sier Steen Marquard.

2 kommentarer om “Jabra styrker satsingen i Norge

  1. Hei,
    Har handlet en Jabra Supreme trådløs Active Noise Cancelation.
    Denne parret jeg greit med min første Samsung mobil.
    Men nå har jeg handlet en SONY Z3 og ønsker å parre den med denne nye mobilen. Hvordan gjør jeg det?

    Mvh. Rune KArlsen
    COAX AS

  2. Hei,
    Har handlet et Jabra headset
    Denne har tidligere vært koblet opp og parret med min Samsung S6 mobil.
    Men nå har mob. vært på rep og må parre dem om igjen. Hva er det jeg gjør feil når telefonen bluetooth ikke finner Jabra headset?

    Mvh. Rune Karlsen
    COAX AS

Legg igjen en kommentar

blog.aidol.asia youngteens.net a-coon.com