Autorisert mobilreparasjon på timen

Conmodo - bilde_2
Conmodo Walk-In i Oslo City.

I dag må du ofte vente dagevis på at mobilen repareres. Conmodo Walk-In er landets første autoriserte servicebutikk og tilbyr alle typer reparasjoner mens du venter. Eller du kan velge en miljøordning og få en brukt, rekonstruert mobiltelefon på stedet. Den defekte kjøper butikken av deg.

Mobilen er uunnværlig i hverdagen, men de fleste har opplevd å få den ødelagt av støt- eller vannskader. Uautoriserte verksteder har begrensninger i forhold til hvilke feil og skader som kan utbedres. Og oppsøker du butikken der mobilen ble kjøpt, blir den oftest videresendt til et serviceverksted, en prosess som vanligvis tar mange dager. 

Kjell Arne Carlsen (i midten) ble den første kunden og som fornøyd fikk fikset sin Sony Z5 mens han ventet.
Kjell Arne Carlsen (i midten) ble den første kunden og som fornøyd fikk fikset sin Sony Z5 mens han ventet.

Oslo City først ut

Conmodo er blant Skandinavias ledende serviceaktører innen mobiltelefoni og småelektronikk, og 18. mai åpner selskapet landets første autoriserte walk-in servicebutikk for Samsung, Apple og Sony. 

Conmodo Walk-In skal korte ned ventetiden ved reparasjoner kraftig og løfte kundeopplevelsen gjennom servicekonsepter, kurs og opplæring. Oslo City er først ut, og ambisjonen er flere butikker i større byer i Norge og Norden de neste årene. 

– Det blir mye enklere å være mobilbruker når uhellet er ute. Problemløsning nærmere kunden er også et ønske mobilprodusentene har, sier daglig leder Ole Petter Fiskum i Conmodo. 

Tre servicekonsepter og miljøordning

Conmodo Walk-In tilbyr tre alternativer for reparasjon: «On the go»; mens du venter (krever forhåndsbestilling av time). «Express»; mobilen sendes til Conmodos sentralverksted og returneres med ekspressbud dagen etter. «Standard»; mobilen sendes til sentralverkstedet og returneres etter noen dager. 

Har du lyst på et annet merke, oppgradere til nyere og bedre mobil eller bytte til identisk, rekonstruert modell? Da kan du velge den miljøvennlige gjenbruksordningen «5-minuttersservice». 

Ordningen innebærer at du kan komme innom med en defekt mobil og bytte den i en rekonstruert, brukt enhet. Butikken kjøper den defekte mobilen, og sletter og overfører innholdet mens du ser på. Deretter repareres og klargjøres den defekte enheten for å inngå i gjenbruksordningen – bra for miljøet og lommeboka. 

Du kan velge «Conmodo Replace»; bytte til identisk modell, «Conmodo Jump»; oppgradering til nyere versjon eller «Conmodo Flip»; bytte til annet merke. 

– Garantien fra den defekt mobilen overføres til den nye. I tillegg til bare noen minutters ventetid har konseptet et miljøaspekt fordi mobilenes livstid økes, forteller Fiskum. 

Kurs og opplæring

Conmodo Walk-In har flere soner, eksempelvis et «edutainment»-område der kunder som venter får produktinformasjon og råd om mobilbruk på interaktive skjermer og andre flater. Butikken tilbyr også opplæring i bruk av mobil, PC, nettbrett og forskjellige applikasjoner. Med kursene «Group» og «Instructor» får du opplæring henholdsvis i undervisningsrom eller egen lærer. Kurset «Micro» innebærer at du skanner en QR-kode i butikken, laster ned kurset og gjennomfører når og hvor du vil på egen mobil. (Kilde: Pressemelding)

En kommentar om “Autorisert mobilreparasjon på timen

  1. Hvordan får jeg registrert service, slik at jeg kan få fraktpapirer?

Legg igjen en kommentar