Se ubesvarte emner | Se aktive emner Dato/klokkeslett: 09. September 2010 17:15

Forumregler

Her gjelder kardemommebyloven!

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
 Iphone... 
Forfatter Melding
Ivrig Medlem
Brukerens avatar

Operatør: Telenor
Innlegg Iphone...
Rant thread...men kom gjerne med innspill...og beklager min dårlige grammatik...har aldri vært min sterke side :gjeip:

Ja folkens siden vi har flere her som har vært iphone brukere og er mac entusiaster så vil jeg dele min tidligere debatt med noen kamerater. første gangen de fikk møte nye ungen min (HTC Magic) første som smeller ut av iphone-brukerene i gruppa var "åååå fått deg iphone kopi nå"
*gloves comes off*

setter vi igang med diskusjonen, så jeg sa jo det åpenbare...iphone kan bare ha en applikasjon kjørende,og dermed oppleves den så glatt OG skype blir temmelig meningsløst... neeeeeida var ikke snakk om...man logger jo seg på skype når man vil snakke og logger seg ut... ffs!!! anyways kommer ene karen med sin jailbroken telefon og sier at går jo fint å ha flere applikasjoner kjørende... HALLO?!?!?!?! kan jo ikke bruke en moddet iphone som argumentasjon i denne diskusjonen.... enig ?
neste var jo apps-drawer at i motsetning til dem velger jeg selv hva jeg skal ha liggende fremme... neeeeida de kan jo longpress og få alle ikoner til å "dirre" og flytte og styre på apps *roll eyes*
resten ble meg mot mr.Jailbroken
jeg står fast på at; i en Android vs Iphone diskusjon...kan ikke hva jailbreaking gjør tilgjengelig brukes...

12. September 2009 21:52
Medlem
Brukerens avatar

Operatør: Chess
Innlegg Re: Iphone...
I dette tilfellet må du egentlig i dra inn all funksjonaliteten til en rootet android telefon, det er ikke rent lite det heller, og banker en jailbreaket (garantiløs) iphone.

13. September 2009 06:36
Profil ICQ
Ivrig Medlem
Brukerens avatar

erm.... er ikke så kjent med hva root kan tilføre så... da hadde jeg vært på tynn is
men godt poeng....de mister jo garantien med en gang de jailbreaker telefonen...

13. September 2009 17:50
Administrator
Brukerens avatar

Telefon: Milestone
Android: Eclair
iPhone og Android er to så forskjellige systemer at de kan egentlig ikke sammenlignes direkte.

Å si at Android er en kopi av iPhone er ihvertfall latterlig... Android er like mye en kopi av Windows Mobile isåfall.

Og Apple har egentlig ikke revolusjonert noe som helst med iPhone. De har laget en touchscreen telefon med et sexy grensesnitt og et meget begrenset operativsystem.

Det Apple skal ha for, er at de satt terskelen for grafisk grensesnitt på mobiltelefon skyhøyt, samt at de gjorde en genistrek med iTunes App Store.

Noe det hittil kun ser ut som om Android klarer å svare til... ihvertfall frem til Windows Mobile 7 kommer.

13. September 2009 18:18
Profil Nettside
Medlem

Telefon: HTC Desire
Android: Flan
Du kan jo f.eks. trekke fram at Android og iPhone er basert på to helt vidt forskjellige ideologier.
På den ene siden har vi Google, som vil ha operativsystemet sitt åpent, og tilpassingsvennlig. Andre siden har vi Apple, som vil ha full kontroll med hva folk legger inn på sine telefoner (ingen apps utenom appstore), og som det nesten ikke finnes noen mulighet til å tilpasse telefonen.

Et veldig minus med Apple generell er at de holder igjen teknologi. Se f.eks. iPhone 3G var det ikke mulig å filme med, selv om teknologien var der, og det ikke hadde kosta Apple mer enn 3kr/telefon å legge det på. Her står HTC, og spesielt Google for det stikk motsatte. Jeg er nesten sikker på at den neste iPhone vil bli noe helt annet enn de forrige, da tenker jeg på prosessor, minne, og skjerm. Jeg er også nesten sikker på at dette ikke ville vært tilfelle om ikke Google og HTC hadde presset fram konkurranse. Du kan jo se at Apple er livredd for konkurranse når de går til rettssak mot HTC for å bryte patenter som HTC har på blant annet "slide to unlock", og "multitasking" (ironisk nok, ja).

En jailbreaka telefon kan ikke bli tatt opp i en generell "iPhone vs. Android" kamp, ettersom at iPhone ikke i det hele tatt er lagt opp til det. Det hadde vært som å kjøpe en bil (ikke at jeg har så god greie på det), sette inn en ny enorm motor, og så hevde at den type bil er bedre enn alle andre biler som går saktere enn den etter den nye motoren.

v. 1.15.405.4

20. April 2010 19:58
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: