Jeg tar ikke ansvar for en feilet flash, dette er noe du selv må ta ansvar for. Følger du alt til punkt og prikke vil dette gå som en dream (pun intended)! Mesteparten av guiden vil være på engelsk
Tusen takk til Xcode.no for lån av server!
Last ned siste versjon av Android SDK og installer USB driveren.
On OS X and Linux, you can store the fastboot executable anywhere on your machine. On Windows, you must store the fastboot executable where it can find the AdbWinApi.dll file (included with the Android SDK), otherwise it will not work properly. The recommended place to store the fastboot executable on Windows is with the other tools in the Android SDK, in the <sdk>/tools directory. On all platforms, you may want to add the location to your PATH, for convenience.
To get into fastboot mode, turn your phone off, then press and hold the Power button and the Back button
For more info or a more complete source for fastboot click here
-Recovery mode- This modded ION CRB43 recovery image works for both Google and HTC branded Magic devices. Use the G-version if you have an HTC Dream!
Added features - root - full ADB access in recovery mode - Partition your SD directly from the menu! (500MB Ext2, 32MB Swap, remaining Fat32) *NEW - Repair ext filesystem, convert ext2 to ext3, fix package mismatches, move apps2SD directly from the menu! *NEW - Flash ANY .zip from your SD - by krut0n *NEW - Loads of scripts and binaries from Cyanogen's v1.4 dream recovery *NEW - Nandroid v2.2 backup and restore - Busybox - Green colored menu with a nice HTC logo
Screenshots
Download RAv1.2.0H (right click, save as) : Use this image if your Magic is HTC branded (PVT 32A board) RAv1.2.0G (right click, save as) : Use this image if your Magic is Google branded (PVT 32B board)
How to Use
(On windows, open Command prompt, on mac and linux open Terminal) Try it WITHOUT making changes to your device (NO flashing): 1. Boot the device in fastboot mode. 2. Connect the device to your machine over USB. 3. $fastboot boot recovery-RAv1.2.0H.img OR $fastboot boot recovery-RAv1.2.0G.img (sometimes you may have to type "fastboot" instead of "$fastboot" - it depends on the OS)
Flash it permanently (try it first by following the steps above and making a nandroid backup first!): 1. Boot the device in fastboot mode. 2. Connect the device to your machine over USB. 3. fastboot boot recovery-RAv1.2.0H.img Wait for a minute or two.. adb shell mount -a Ignore the failed mounts (if any)... adb push recovery-RAv1.2.0H.img /system/recovery.img adb push recovery-RAv1.2.0H.img /sdcard/recovery-RAv1.2.0H.img (or G if google branded) adb shell flash_image recovery /sdcard/recovery-RAv1.2.0H.img (or G if google branded) 4. Reboot
(DO NOT ATTEMPT IF YOU HAVE NOT READ UP ON THE SUBJECT) If you are unable to flash you might have to flash your SPL : - 32A board : apply this update from your sd-card after fast booting with this recovery. - 32B board : apply this update from your sd-card after fast booting with this recovery.
-Installing HTC Hero (Rose)-
!!! Delete your swapinfo.txt from the sdcard before flashing (if any) !!!
EDIT:: The roms are now hosted on my own server. Download the Rose-rom, for Vodafone branded phones click here, for HTC (Rogers) branded phones click here
Rose fungerer nesten helt likt som Cupcake, forskjellen er at du får flere funksjoner samt Multitouch og Flash støtte. Ellers er det ingen merkbar forskjell i hastighet da Rose er laget for Hero som har identiske spesifikasjoner med Magic.
Magic telefoner hvor det står HTC bakpå (er nok bare de du får kjøpt i norge) er Rogers ja, står det With Google eller Vodafone bruker du den andre varianten av recovery bildet.
Edit: Glemte å nevne at du får root og muligheten til å gjøre om Magic telefonen din til en router (har ikke testet dette enda, men funksjonen ligger der). Det ser også ut som at det er en innebygd funksjon i OSet som gjør at du kan dele internett fra mobilen til PC/Mac igjennom USB kabelen uten noe bruk av et tredjepartsprogram.
Wierless tether som er med i hero rom ene fungerer vell ikke på magic ?grunnet manglende kernel støtte til iptables i htc magic kernelen. Ellers syns jeg hero rom på magic en fungerer kjempeflott kan nevnes at den ble litt glattere etter jeg satt cpu hastighet til 528 standard på magic er vell 384 hvis jeg husker rett selv om Cpu spec sier 528mhz. Hero telefonen kjører vell 528 som standard med samme chip.
Fikk ikke internett deling fra telefon menyen over kabel til og virke heller så det er ikke umulig at den også er avhengig av overnevnte manglende funksjon uten at jeg har noen videre peiling på det.
Sist endret av JonV den 04. August 2009 18:37, endret 1 gang
Jeg kan bekrefte at du har rett om internettdeling. Men WiFI tether fungerer til en viss grad, det eneste som mangler er å få mottaker til å bruke programmet korrekt. Jeg kunne bekrefte at med engang jeg åpnet safari så spratt viseren opp på 20KBps (dårlig forhold) og når jeg gikk utav så falt den til 0kbps.
Angående CPU clock, denne Hero rommen har ikke nytte av et overclockings program. Stock 528MHz.
Forhåpentligvis vil tether bli fikset i neste versjon av rommen.
Meget mulig men rom en jeg har er ikke klokket til 528 maks som default virker det som.
Foretrekker og bruke setcpu uansett slik at jeg kan tvinge telefonen til 528 ikke dynamisk når den er i bruk. Og motsatt tvinge frekvensen ned til 128MHz min og 245MHz max når den er i hvilemodus.
Ja vi får håpe det kommer full støtte for tether det er vell det eneste jeg virkelig kan si jeg savner..
Ja, AziLink skal fungere men den bruker OpenVPN, noe jeg ikke fikk til å fungere. Men du er velkommen til å skrive en kommentar til guiden min med intruksjoner om du finner det ut, så skal jeg oppdatere hovedposten
15. Juli 2009 23:37
VonS
Medlem
Telefon: HTC Desire Z
Android: FroYo
Operatør: Talkmore
Re: Guide: Installere recovery & Rose - HTC Magic
Tar du oppdrag? Veldig lyst på denne Rom'en men tror neppe at jeg hiver meg på - virker en smule vrient for en som ikke har andre IT-referanser enn avansert Windowsbruk...
Ah jeg forstår, men jeg kan garantere om du følger guiden min så vil det gå fint. Bare pass på å ha Android SDK & Java installert, samt lagt dem til i System PATH så skal alt gå greit
17. Juli 2009 00:09
bjareboy
Medlem
Re: Guide: Installere recovery & Rose - HTC Magic
Har fryktelig lyst å "leke" litt med telefonen selv, men må innrømme at selv om endel av guidene påstås å skal være enkle synes jeg det blir litt vel innviklet til at jeg skal ta sjansen på å evt ødelegge noe.
I første omgang kunne jeg tenkt meg å fått rootet tlf, men pga usikkerhet rundt hvilken type Magic de forskjellige guidene baserer seg på, hvilke filer som må lastes ned og plasseres hvor osv har jeg ikke gjort dette enda. Håper det kommer en tutorial for dummies for dette på Youtube om ikke lenge.
Denne guiden er for både Vodafone (With Google bak på telefonen) og Rogers (HTC bak på telefonen), det kan ikke slå feil
ps. rooting på HTC Magic går ut på å Flashe boot.img med en modifisert boot.img fil. Dette gjøres automatisk om du installerer Rose/Sense fra guiden min, men for all del husk å innstallere Recovery mode.. Det er et MUST!
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet