Se ubesvarte emner | Se aktive emner Dato/klokkeslett: 19. Juni 2013 21:02

Forumregler

Her gjelder kardemommebyloven!

Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
 Erfaring fra denne butikken? 
Forfatter Melding
Ivrig Medlem
Brukerens avatar

Telefon: Galaxy Note
Nettbrett: Huawei S7 IDEOS
Android: Ice Cream Sandwich
Operatør: Chess
Innlegg Erfaring fra denne butikken?
Hei veit ikke om det er riktig stedd å skrive det, men jeg bare prøver.

Er det noen av dere som har erfaring med pixmania.com??

Leste litt rund på nette og finner blandede mening, hvor mulig de positive er fra folk her i Norge.

Saken er at jeg har veldig lyst på ny mobil som egentlig finnes ikke på noen andre nettbutikker i Norge, men pixmania mener på web at de har på lager, utrolig nok er at prisen er cirka kr.500 billigere en alle andre nettbutikker som de venter på mobilen skal komme på lager.

Min skeptiske tanke nå er at prixmania er Fransk business og personlig har veldig dårlig erfaring med Franske mennesker i storsett alt som jeg har noe med dem å gjøre.
Derfor vil gjerne høre fra dere, så vi for se om Mandag klikker jeg frem og bestiller mobilen fra dem.

Må kanskje gi nye sjanser!!

04. November 2011 22:03
Ivrig Medlem
Brukerens avatar

Innlegg Re: Erfaring fra denne butikken?
Her kan jeg hjelpe.

De er OK, men om det drar ut i tid så avbestill. Retur og service er "utfordrende".

05. November 2011 00:41
Administrator
Brukerens avatar

Telefon: Xperia Z
Nettbrett: Nexus 7
Har kjøpt endel ting av dem og det har fungert veldig bra, men har aldri trengt å reklamere så hvordan det funker skal jeg ikke si noe om.

Frakt tar noen dager lenger enn tradisjonelle norske butikker, naturlig nok.

05. November 2011 00:47
Profil Nettside
Ivrig Medlem
Brukerens avatar

Ok hyggelig med svarer, men tror nå har bestemt å vente at den kommer til vanlig butikker-fra.no
Det er ikke så mange dager til at den finnes her i landet, og kr. 500 i forskjell er ikke mye så kan være en fordel å handle lokal i Norge.
Leste andre forum i .dk at tlf support demmes er det ingen som snakker nordisk språk og heller vanskelig og langt tid til å skaffe en på Engelsk. "Typisk Fransk"
Så her er de punkter jeg tenker at avgjør min bestemmelse.
1) Støtter butikker i landet.
2) Om noe går galt, kan ringe dem og fyre meg på Norsk, selv om å banne på Engelsk er det kjempe cool og høres mer riktig.
3) Slipper å ha noe med Franske å gjøre.
4) Slipper også å ha noe med UPS, dem krever alltid ekstra penge selv om jeg skulle få en gave fra USA som jeg har ikke ved om.
Enten er for de må betale ekstra til Post-Norge siden UPS kommer ikke helt til Nord Norge, eller finner dem ut noe med skatt/ moms som ble ikke med da det betalt for sending av pakken.

Så igjen må vente tålmodig noen dager mer for å bestille tlf, men det er noe jeg burde være vant til, etter som de 5 siste tlf som bestemmer for å ha er ikke lansert eller på lager noen sted.

Takk for kommentarene!!

07. November 2011 13:41
Administrator
Brukerens avatar

Jeg fant igår ut at Pixmania og Elkjøp er søsteselskap.

TV2 skrev:
Pixmania er et søsterselskap av Norges største elektronikkbutikk Elkjøp Nordic AS, samt Lefdal. Pixmania har hovedkontor i Frankrike og hører inn under gruppen DSG International plc.

Elkøp Nordic as står oppført som den norske utenlandske representanten for Pixmania i Brønnøysundregistrene. Dermed er selskapet også momsansvarlig overfor norske skattemyndigheter.

08. November 2011 14:55
Profil Nettside
Ivrig Medlem
Brukerens avatar

Ja vist hvor ble det av konkurranse når de fleste nettbutikker med fornuftig priser eies av tre bedrifter.
Leste for ikke lenge at Komplett, MPX, Norek og en til var eid av ORKLA, så Amentio og datakjeden er dem samme eier, så Elkjøp er med de to andre som prøver å ha priser nede er overraskende.
Nå skjønner at de andre Nett butikker klarer ikke ha priser såpass lave til å konkurrere med de allierte som jeg nevnte.

Uansett etter som jeg ser at de fleste nettbutikker har utsett og sier ubekreftet for SG Note hver gang jeg ser innom dem ser at de utsetter med flere dager at de skal ha på lager, så fant ut for å ringe Pixmania og der var en hyggelig norsk stemme som kunne fortelle at de har på lager og det er bare bestille i gang, vist nok kommer den fra Frankrike.

Så utålmodigheten min har overtatt meg til å bestille, så er den allerede på tur, blir alt etter plan er den seinest Tirsdag her.
Gleder meg.

09. November 2011 15:44
Ivrig Medlem
Brukerens avatar

Ok nå har endelig SG Note i min hand, har allerede møtte lade den to ganger siden jeg fikk den i går Mandag.
Men ok ser også at denne butikken sendte meg en mobil som var ment til å selge til Polen, etter som backgrunn skjerm var en logo med Plus;) ala 3D og det er 4 app som ble med i som er også polsk, men det gjør ikke noe for jeg har ikke brukt for dem og dem leger seg ikke i starten og heller er dem ikke aktive i Services, så med andre ord bruker ikke resurser i det helle tatt.
Det ene er noe for å høre MP3 (Har ikke brukt for) http://www.muzodajnia.pl/
Så er 1 for å se TV programmer i Polen (Ikke interessert)
Så er den annen for å lese ebooks som er fra Polsk hylle (Ikke interessert)
Så er en app for å åpne en web side men i polsk www.plus.pl så er vist mange ting å holde på in i denne web men som er heller bare tull for min del.
Ellers en kjempe mobil om skal sammenligne men min forrige SG S2 som varte ikke lenge men allerede nå klarer å se forskjell ikke bare i skjermen men i å laste app eller navigere på nette og i selve tlf.
Anbefales GS Note på det sterkeste.

15. November 2011 14:12
Administrator
Brukerens avatar

Spennende, du må rapportere mer etterhvert som du bruker den i dagliglivet, er det for stor, er den lommevennlig?

Sitter veldig å teller på knappene selv på om neste tlf skal bli Note eller Nokia Lumina 800... ja, veldig forskjellige valg :gjeip:

15. November 2011 15:26
Profil Nettside
Ivrig Medlem
Brukerens avatar

Ja den er rå stilig.
Den er stor ja men ikke så stor at vi kan si er ikke lommevennlig, den passer så lenge i alle bukse lomme jeg har brukt hit til og inne lomme til jakke.
Ellers når du har den i hand og holder på med føles ikke så stor, med tanke at den er relativ lett i vekt, men likevel er ikke lett å bruke med bare en hand, du må gjerne begge hand i bruk.
Så for meg etter flere år med voldsom store mobil var det en behagelig opplevelse å bruke SG S2 men nå som har Note er igjen en stor opplevelse som føller ikke at har en voldsom stor mobil som før i tiden, men likevel den for like mye oppmerksom som før i tiden, da du tar ut på kontoret eller skal ringe når du er på kaffe, plutselig alle vil se den og kjenne på den.

17. November 2011 11:43
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Svar på emnet   [ 9 innlegg ] 

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: