Se ubesvarte emner | Se aktive emner Dato/klokkeslett: 25. Mai 2013 11:57

Forumregler

Her gjelder kardemommebyloven!

Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
 Wifiproblemer med Samsung Galaxy S2 
Forfatter Melding
Medlem

Telefon: Galaxy S2
Operatør: Telenor
 Wifiproblemer med Samsung Galaxy S2
Hei!

Trenger hjelp til å få Wifi til å fungere hjemme hos meg selv på min Galaxy S2 igjen. Wifi fungerer dersom jeg logger på andre sine trådløse nett med mobilen, f.eks på besøk hos venner, familie ol.

Wifi har fungert før, men modemet mitt ble ødelagt pga lyn for noen uker siden, og jeg har dermed fått nytt modem. (Ruteren er den samme som før.) Etter at jeg fikk nytt modem får jeg ikke wifi til å fungere på S2'en når jeg er hjemme hos meg selv, men samtidig er det ikke problem med å få wifi til å virke på pc'en eller på min gamle iPhone.

Jeg prøver å koble til mitt hjemmenettverk på mobilen enten med å taste inn nettverkssikkerhetsnøkkelen, eller ved å holde inne wps-knappen på ruteren. Det står at jeg er tilkoblet og har super dekning, men når jeg prøver å surfe osv. så får jeg bare beskjed om at jeg ikke er koblet til nettet.

Noen som kan hjelpe meg?

14. Mars 2012 19:38
Administrator
Brukerens avatar

Telefon: Xperia Z
Nettbrett: Nexus 7
Innlegg Re: Wifiproblemer med Samsung Galaxy S2
Hei Astrid.

Dette hørtes veldig merkelig ut...

Det høres ut som om du ikke har fått en IP-adresse av ruteren din, kan du mens du er koblet til nettet ditt; gå inn på "menu-knappen", Innstillinger, Trådløst og Nettverk, Wi-FI-innstillinger, "menu-knappen", Avansert og se hva slags IP-adresse du har?

Hvilken internett-leverandør har du?

Hva slags trådløs ruter har du?

14. Mars 2012 19:58
Profil Nettside
Medlem

Hei, Gaute!

Ja, det hele er veldig merkelig og svogeren min har prøvd å hjelpe meg, men uten hell.

Mobilen henter IP-adresse, den som står på mobilen er denne: ***

Internettleverandøren min er StayOn. Ble automatisk skiftet over til dette firmaet for noen måneder siden, da Tafjord Kraft/ Mimer sluttet å levere brebånd for å fokusere på å fiber.

Ruteren min heter D-Link (dir-615)

Sist endret av Astrid den 14. Mars 2012 23:32, endret 2 ganger.

14. Mars 2012 20:10
Administrator
Brukerens avatar

Astrid skrev:
Ruteren min heter D-Link

Er det bare meg, eller er det alltid en D-Link innvolvert når folk har WiFi-problemer?

Jeg har egentlig ingenting godt å si om D-Link...

14. Mars 2012 22:36
Profil Nettside
Medlem

Hehe, jeg har jo ikke peiling... Har bare kjøpt en ruter mannen på databutikken sa var helt ok.

Men, det er jo rart at det fungerte før da, og ikke nå lenger?

Så jeg kan anta at det er ruteren som er problemet, og ikke modemet eller mobilen?

14. Mars 2012 22:49
Administrator
Brukerens avatar

Astrid skrev:
Så jeg kan anta at det er ruteren som er problemet, og ikke modemet eller mobilen?

Mobilen din får en IP fra ruteren (hadde du hatt en 169.254.x.x adresse, hadde ikke mobilen fått IP fra ruteren, men når du har fått en 192.168.x.x adresse, så har du fått en IP fra ruteren).

Uten å kunne sette meg inn i hvordan ruteren din er konfigurert, så vil jeg tippe den er syndebukken. Når jeg har hjulpet folk med rare nettverksproblemer privat er det nesten alltid en D-Link som er syndebukken.

Jeg hjalp faktisk en venninne med tilsvarende problem i jula når jeg tenker meg om. PC og iPad fikk internett-tilgang, men ikke mobil.

Jeg ville sjekket om det finnes noe ny firmware til D-Link'en, installert det og nullstilt den (det er en "reset" knapp bak eller under).

Det løste problemet for henne, og det var en møkkadings fra D-Link, husker ikke modellen.

15. Mars 2012 08:59
Profil Nettside
Medlem

Weee! Det hjalp å resette ruteren, for nå virker det! :glad:

Tusen takk for hjelpen, Gaute. Jeg burde helt sikkert tenkt på å resette ruteren selv, men jeg er fryktelig blond når det kommer til slike datating, og tenkte at det måtte være en innstilling på mobilen det var noe galt med.

Og, neste gang jeg kjøper ruter så skal jeg holde meg unna møkkadingser fra D-Link. :blink:

15. Mars 2012 20:02
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Svar på emnet   [ 7 innlegg ] 

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: