| Forfatter |
Melding |
|
Astrid
Medlem
Telefon: Galaxy S2
Operatør: Telenor
|
 Batteritemperatur?
Noen som vet hvor varmt et mobilbatteri skal/ kan være?
Jeg synes mitt bruker å bli fryktelig varmt, nesten slik at det til tider er vondt å holde i den, så installerte en app for å sjekke temperaturen på det for 1-2 uker siden.
Når telefonen ikke er i bruk er det rundt 22-28 grader, og dersom jeg bruker mobilen går den opp til mellom 30-40 grader. Med en gang jeg plugger i laderen spretter temperaturen opp i 41-46 grader, og en 3-4 ganger har det vært 51 grader. Temperaturen går ned igjen til noen og 20 grader om jeg legger den fra meg mens den lader. Men bruker jeg den mens den lader ligger temperaturen på rundt 40 grader. Når temperaturen passerer 41 grader så kommer det opp en melding fra app'en om at batteriet er for varmt.
Ser jo at når temp. blir opp mot 40 grader så tappes batteriet veldig raskt, kanskje dette er litt av grunnen til at batteriet mitt tåler så lite bruk? Full-ladder hver natt, og bruker ikke telefonen så mye på jobb (litt facebook, en og annen sms, litt surfing, wordfeud osv., men jeg er jo på jobb, så begrenset hvor mye dette blir.) Likevel så er jeg nødt å ladde telefonen etter jobb dersom jeg skal noen plass på kvelden, for hvis ikke går jeg tom for strøm.
|
| 25. Juli 2012 19:11 |
|
 |
|
Gaute Holmin
Administrator
Registrert: 03. Juli 2009 12:55 Innlegg: 1135 Bosted: Tigerstaden
Telefon: Xperia Z
Nettbrett: Nexus 7
|
 Re: Batteritemperatur?
Har dette begynt å skje etter at du oppgraderte til Android 4.0 ?
Min Galaxy Note begynte etter 4.0 oppgraderingen å bli veldig varm og ha ekstremt kort batteritid (måtte lades minst 2 ganger om dagen med minimal bruk).
Så tok jeg en hard reset (gjennopprette fabrikkinstillinger) og satt opp alt på nytt, og nå er den tilbake til normalen igjen.
_________________| Linkr.mobi | Gaute.me |
|
| 27. Juli 2012 23:52 |
|
 |
|
Astrid
Medlem
|
Ja, der sier du noe Gaute, har vel tenkt over dette de siste par mnd, og det er vel ca 2 mnd siden jeg fikk Android 4.0 nå.
Er jo helt blond når det gjelder å gjenopprette ting... Alt er lagret via google-kontoen, sant? Alt av apper, kontakter, sms'er osv? Bare bilder jeg bør overføre før jeg resetter?
|
| 28. Juli 2012 14:55 |
|
 |
|
Exlo
Ivrig Medlem
Telefon: SGS3
Nettbrett: HeroTab C8
Android: Ice Cream Sandwich
Operatør: Netcom
|
Google kontoen tar kun kontakter, kalender og epost. Sms finnes det app til på Play Store. Apps ligger i egen liste på til nedlasting på Play Store, men ikke innstillingene(f.eks high score i Angry Birds) Det finnes enkelte apps til backup, men avhengig av innstallerte apps. Bilder og dokumenter skal ikke bli berørt av en fabrikkgjennoppretting, men heller en backup for mye 
_________________ HTC One X Samsung Galaxy S II LG Optimus 2x HTC Desire HTC Blackstone HTC Leo HTC Kaiser
|
| 29. Juli 2012 10:28 |
|
 |
|
buaroy
Ivrig Medlem
Telefon: SG-Note
|
Du kan jo begynne med å gå inn i innstillinger og klikke på batteri. Da får du se hva som bruker strøm. Hvis det er feks det spillet, så kan du jo re-installere det. Det går også an å gå inn på innst. Programmer, velge det aktuelle program under "kjørende" og tvinge det til å stoppe. Ehh...Refererer til hvordan det kan gjøres på note. Er usikker på S2. Du får prøve
_________________ ChrB
|
| 20. August 2012 08:09 |
|
 |
|
Astrid
Medlem
|
Takk for svar! Ser at jeg har glemt å oppdatere. Resettet mobilen for et par uker siden, og installert alt på nytt. Batterilevetiden ar ikke blitt noe bedre, muligens enda dårligere enn før, og det blir fortsatt like varm. I tillegg så har mobilen begynt å slå seg av og starte på nytt av seg selv. (Har skjedd 4 ganger etter den var reinstallert, aldri gjort dette tidligere.) Var på besøk hos en som hadde S2 før, og S3 nå, som kjente på hvor varm min ble, og ingen av hans har mobiler har vært så varme. Har tenkt å gå tilbake dit jeg kjøpte den og få de til å se på den/ sende den inn, men er et lite tiltak når jeg må gå tilbake til min gamle iPhone 3gs dersom jeg må levere den inn. 
|
| 20. August 2012 17:33 |
|
 |
|
Lucifer
Ivrig Medlem
|
ellers er temperatur på 50 grader ikke noe problem i seg selv, for batteriet. men da er det noe som trekker mye strøm.
min note ble også mye bedre etter fabrikkreset etter 4.0.
_________________ ------------------------------------- Satan hersker og gud er bare en liten dritt som ingen liker. . . .
|
| 26. August 2012 13:22 |
|
 |
|
Astrid
Medlem
|
Lucifer skrev: ellers er temperatur på 50 grader ikke noe problem i seg selv, for batteriet. men da er det noe som trekker mye strøm.
min note ble også mye bedre etter fabrikkreset etter 4.0. Det er jo greit å vite at det ikke er noe problem at den blir over 50 grader, har lurt på om den plutselig kan explodere om den hele tiden er så varm.  Om jeg sjekker på instillingene så er de tre største postene på batteriet 45% til skjermen, 21% til Android OS og så nettleseren på 16%. Det som irriterer vettet av meg nå er at den stadig starter på nytt, samt at den henger mange ganger for dag. Heldigvis bare et par mnd. til jeg får ny mobil med jobben.
|
| 26. August 2012 19:32 |
|
 |
|
Lucifer
Ivrig Medlem
|
når du resetter; legger alle apps seg inn selv eller må du legge inn en og en? og slettet du/formatterte minnekortet samtidig?
_________________ ------------------------------------- Satan hersker og gud er bare en liten dritt som ingen liker. . . .
|
| 30. August 2012 22:55 |
|
 |
|
Astrid
Medlem
|
Lucifer skrev: når du resetter; legger alle apps seg inn selv eller må du legge inn en og en? og slettet du/formatterte minnekortet samtidig? La inn en og en app, ingen som kom automatisk (unntatt de forhåndsinstallerte). Bruker ikke minnekort.
|
| 02. September 2012 20:40 |
|
|